Subject: FW: Ristumiskohtade ehitamise leping Saku vallas Kiisa alevikus
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 20 Feb 2024 10:59:16 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, ristumiskoha lepingu sõlmimine.

Tervitades

Merike

From: Kalev Eensaar <[email-masked]>
Sent: Tuesday, February 20, 2024 10:55 AM
To: Sülvi Seppel-Hüvonen <[email-masked]>; Karel
Kask <[email-masked]>
Cc: MNT Teed <[email-masked]>; Liis Tammekand
<[email-masked]>; Merike Joonsaar
<[email-masked]>
Subject: Ristumiskohtade ehitamise leping ja IKÕ sõlmimise taotlus Saku
vallas Kiisa alevikus

Tere

Saku Vallavalitsusel on soov rekonstrueerida Saku vallas Kiisa alevikus
Tamme ja Pargi tänavad. Sealhulgas on planeeritud sõiduteede ümberehitus
ning kergliiklustee, sademeveekanalisatsiooni ja tänavavalgustuse ehitus.

Koostöös Road-Expert OÜ ja BIMAP OÜ-ga on meil valminud TL, VK ja EL osa
ka hõlmav projekt.

Elektrilevi on koostamas ka detailsemat projekti EL osale, mille nad
peavad teile eraldiseisvalt kooskõlastamiseks saatma ning millele teemaale
tehnovõrgu ja -rajatise ehitamiseks ja vajaliku isikliku kasutusõigusega
seadmise lepingu sõlmimiseks taotluse esitama.

Lisan siia kirjavahetusse Elektrilevi kontaktisiku Liis Tammekand’i,
kellelt see taotlus peaks eraldiseisvalt laekuma.

Road-Expert OÜ poolt on lisatud TL, VK ja EL projektiosad ka EHR-i
ehitustuloa taotluse menetlusse (menetluse nr 370014, ehitise kood
221432993), kus tuli Transpordiameti ametniku Merike Joonsaar poolt
10.01.2024 ja 25.01.2024 märkus:

„Ei kooskõlasta ehitusloa eelnõu alltoodud põhjustel.

Ehitusloa eelnõu kooskõlastamise eelduseks on:

1.Selgitame, et kohalik omavalitsus väljastab küll ehitusloa kohalike
Tamme ja Pargi teede rekonstrueerimiseks, kuid ehitustöödeks riigitee
alusel maal tuleb sõlmida Transpordiametiga ristumiskoha ehitamise leping
(=sisuliselt ehitusluba). Ristumiskoha ehitamise leping peab olema
Transpordiametiga sõlmitud enne ehitusloa väljastamist. Palume kohalikul
omavalitsusel võtta meiega ühendust e-kirja teel (so esitada taotlus
ristumiskoha ehitamise lepingu sõlmimiseks väljaspool Ehitisregistri
keskkonda). Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule
õiguse ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

2.Ehitusloa saab väljastada peale isikliku kasutusõiguse lepingute
sõlmimist Transpordiameti ja kohaliku omavalitsuse/tehnovõrgu valdaja
vahel (jalgratta- ja jalgtee ning tehnovõrkude rajamiseks riigitee alusele
maale). Kohalikul omavalitsusele/tehnovõrgu valdajal esitada taotlus
Transpordimaa maade osakonnale.

Failina on lisatud Tamme ja Pargi tänavate rekonstrueerimise projekti
mahus lahendatud jalgratta- ja jalgteede osa kooskõlastuskiri 10.01.2024
nr 7-1-2/24/12399-5.“

Esitame siinkohal taotlused kahe ristumiskoha ehitamise lepingu
sõlmimiseks ja isikliku kasutusõiguse seadmiseks järgmistel teedel:

1.	Tõdva-Hageri tee
2.	Kiisa jaama tee

Kirja manusesse on lisatud taotlused ning Saku Vallavalitsuse korraldus
isiklike kasutusõiguste seadmiseks. Projekti Tl, VK ja EL osa
seletuskirjad, projektjoonisted ja Merikese kooskõlastuse leiate EHR-i
menetlusest nr 370014. Paraku viimase maht on nii suur, et kirjaga ei ole
võimalik seda saata.

Lugupidamisega

KALEV EENSAAR / teedeinsener

Tel: +372 5340 9995
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus